Депутати потурбувалися про Євро-2012 і безпорадних на вулицях
Перед початком парламентських канікул комітет ВР з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності провів останнє на цій сесії засідання і відзвітував про виконану роботу. Розглянули депутати і кілька законопроектів, частину з яких рекомендували для ухвалення парламентом.
Слідами США?
Голова комітету Віктор Швець подякував колегам за «ударну працю» і відзначив, що за інтенсивністю роботи вони зайняли почесне друге місце — за час цієї сесії комітет був відповідальним за оброблення 135 законопроектів (для порівняння: з 25 інших комітетів ВР 17 відповідали менш ніж за 50 проектів). 71 документ було підготовлено для розгляду в першому читанні (з визначених 80) і 34 — для розгляду в другому читанні (передбачалося 19). Правда, за словами В.Швеця, в «стахановських» умовах підготувати якісний закон не так просто.
«Саме тому комітет звертався до Голови Верховної Ради і керівників усіх фракцій з пропозицією якісно реорганізувати роботу Інституту законодавства ВР, — повідомив В.Швець. — Вивчення міжнародного досвіду роботи парламентарів свідчить про те, що функції з підготовки законопроектів з одночасним унесенням до них необхідних змін по всьому масиву нормативно-правових актів покладаються на спеціально створені підрозділи апаратів парламентів, основне завдання яких — підтримка системності законодавства при внесенні до нього змін». Голова комітету навів приклад — член Конгресу США подає тільки ідею закону або змін до законодавства в спеціальний підрозділ, який у відповідь на його запит розробляє текст законопроекту, а також зміни до всіх пов’язаних з ним нормативно-правових актів.
На думку В.Швеця, таку функцію в Україні може виконувати Інститут законодавства ВР.
МВС і КРУ не послухали
Перш ніж розійтися на канікули, члени комітету розглянули і обговорили кілька невідкладних проектів. Невелику суперечку викликало обговорення проекту «Про надання невідкладної допомоги особам, які перебувають у небезпечному для життя і здоров’я стані». Ситуація досить поширена: лежить людина на вулиці — і не зрозуміло, чи то випила зайвого, чи то серце схопило. А перехожі квапливо проходять повз і нікому немає до бідолаги діла. Парламентарі перейнялися долею таких людей і вирішили зобов’язати міліцію доставляти їх у медзаклади. Але самій міліції ця ідея не дуже сподобалася, і вона спробувала висловити із цього приводу протест. «Якщо співробітників МВС зобов’яжуть доставляти людей до лікувальних закладів, то таким чином ми повернемося назад у радянські часи. Цей пункт треба виключити!» — рішуче заявив заступник міністра внутрішніх справ Віктор Ратушняк.
«А хто тоді їх доставлятиме? Що ж, нехай люди вмирають на вулиці?» — резонно поцікавився В.Швець.
«Ні, надавати відповідну невідкладну допомогу ми зобов’язані, а забезпечувати доставку… але ж це те саме, що і доставка у витверезник. Ось помре людина в нашій машині, а міліція буде винна?» — не поступався В.Ратушняк.
Попри протести представника МВС (до речі, з холодком цю ініціативу сприйняли і в Мінохоронздоров’я), комітет рекомендував ВР прийняти закон. Втім, зрозуміти незадоволених можна — законопроект завдає клопоту як міліції, так і медикам (у лікувальних закладах передбачається облаштування спеціальних діагностико-детоксикаційних, реабілітаційних палат або відділень для підібраних на вулиці безпорадних громадян).
А ось проект «Про встановлення кримінальної відповідальності за перешкоду діяльності органів державної контрольно-ревізійної служби України» відхилили, хоча представник КРУ і намагався його пролобіювати. Річ у тому, що, за інформацією Контрольно-ревізійного управління, останнім часом співробітників КРУ все частіше не пускають на підприємства для перевірки діяльності — за 2010—2011 роки таких випадків вже понад сто. «Сьогодні вже всі розуміють: краще не допустити органи КРС до виконання своїх обов’язків і сплатити мізерний штраф, ніж потім відповідно до Адміністративного кодексу платити великі штрафи і нести покарання», — намагався пояснити ситуацію представник КРС.
Тому було запропоновано доповнити Кримінальний кодекс ще однією статтею, яка передбачатиме кримінальну відповідальність за перешкоду діяльності КРУ.
Тим часом, за словами Володимира Мойсика, потреби в такій статті немає, оскільки законом «Про державний захист співробітників суду і правоохоронних органів» органи контрольно-ревізійної служби вже віднесено до останніх. Тому КРУ порадили ще раз перечитати закони і навчитися ними користуватися.
Суддя з подвійним громадянством
Закон «Про особливості забезпечення громадського порядку і суспільної безпеки у зв’язку з підготовкою і проведенням футбольних матчів» готували спеціально до Євро-2012. Він уже пройшов безліч експертиз, зокрема, текст аналізували МВС, СБУ, МНС, Національне агентство з питань Євро-2012. У варіанті, підготовленому до повторного другого читання, всі зауваження були враховані. Закон у найдрібніших деталях регламентує організацію і проведення футбольних матчів, висуває підвищені вимоги до безпеки спортивних споруд з моменту їх проектування, передбачає покарання за порушення в цій сфері, вводить термін «оператор спортивної споруди» (людина, яка відповідає за гарантування громадського порядку і безпеки споруди, організацію і контроль за поведінкою відвідувачів заходу тощо).
Законопроект без тривалого обговорення рекомендували прийняти, так само як і «антирейдерський» закон (він теж готувався до другого читання) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про протидію протиправному поглинанню і захопленню підприємств».
Несподівану нотку на засіданні вніс розгляд запиту Юрія Кармазіна «Щодо судді Апеляційного суду Харківської області Бородіна М.М., який, будучи громадянином РФ, здійснює правосуддя від імені держави Україна, чим грубо порушує присягу судді». Але, як з’ясувалося, цей запит дещо запізнився. Було встановлено, що суддя дійсно в жовтні 2004 року отримав російське громадянство, при цьому вихід з громадянства України не оформив. Але після того, як цей факт (завдяки наполегливості Ю.Кармазіна) став надбанням громадськості, 11 березня 2011 року М.Бородін звернувся в Генконсульство РФ із заявою про вихід з громадянства, а 15 червня 2011 року припинив громадянство РФ. Отже, питання вичерпалося саме собою.
Звичайно, хтось з парламентарів висловився на тему аморальності поведінки служителя Феміди, але якось без особливого ентузіазму. Відчувалося, що настрій у членів комітету передвідпустковий, і критикувати, лаяти і обговорювати їм уже не хочеться.
Весь номер в форматі PDF
(pdf, 8.04 МБ)
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!